Çalışma Lululemon’ın Under Armour’ın Yolunu İzleyebileceğini Gösteriyor – Jefferies Analizi
Lululemon Athletica (LULU), marka bilinirliğindeki düşüş ve artan pazar rekabeti nedeniyle büyüme hızında bir düşüş yaşıyor ve Jefferies’deki finansal analistlere göre, atletik giyim şirketi Under Armour’un (UAA) tarihsel performansına atıfta bulunarak “UAA’ya benzer bir durumla karşılaşabilir”.
Jefferies’deki finans uzmanları, Under Armour’ın düşüşüne, tüketici satın alma alışkanlıklarındaki değişim, özel spor kıyafetleri yerine gündelik atletik modanın tercih edilmesi gibi çeşitli nedenler atfediyor.
Buna ek olarak şirket, büyük bir pazar payına sahip olan baskın sektör oyuncusu Adidas’a karşı mücadele etti. Under Armour’ın ayakkabı üretimine ve dijital fitness uygulamalarına yönelmesi, odak noktasını ana giyim hattından uzaklaştırdı.
Altı yıldan uzun bir süre boyunca her çeyrekte %20’nin üzerinde istikrarlı gelir artışları kaydeden şirket, 2016’nın son çeyreğinde satış büyümesinde bir düşüş yaşadı ve bu düşüş kötüleşmeye devam ederek 2017’nin üçüncü çeyreğinde negatif büyümeyle sonuçlandı.
Jefferies’in finansal analistleri LULU’nun da benzer engellerle karşı karşıya olduğunu gözlemliyor.
Analistler, “1) Araştırmalar LULU’nun rakipleri Alo ve Vuori’ye karşı pazar payı kaybettiğini gösteriyor, 2) kadın pantolonlarındaki trend ispanyol paça stillere doğru ilerliyor (ki bu LULU’nun uzmanlık alanı değil) ve 3) şirketin ev fitness sistemi Mirror ve ayakkabı pazarına girmesi stratejik hatalar olarak değerlendiriliyor” dedi.
“Sonuç olarak: LULU’nun son on iki çeyrekte %30’dan fazla olan ortalama toplam gelir artışı şu anda yaklaşık %10’a düşmüş durumda” diye devam ettiler.
Analistler ayrıca Lululemon’un finansal göstergelerinin tarihsel olarak yüksek seviyelerde olduğunu ve perakende metrekare başına gelirin, yaklaşık 300 $ olan alışveriş merkezi ortalamasının aksine, 1.600 $’ı aştığını belirttiler. Şirketin brüt kar marjı %60’a yakın olup rakiplerinin ortalaması olan %45’in önemli ölçüde üzerindedir ve faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjı %25 civarında olup sektördeki standart olan %12’nin iki katından fazladır.
Bu şişirilmiş finansal rakamlar, LULU’nun performansının “zirveye ulaşabileceğini ve ardından düşmeye başlayabileceğini” gösteriyor.
Jefferies ekibi, LULU için 2025 yılına ilişkin finansal tahminlerini ortalama piyasa tahminlerinin %25 altına düşürdü ve hisse senedinin hedef fiyatını 300 dolardan 240 dolara indirerek %36’lık potansiyel bir değer düşüşüne işaret etti.
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, tercüme edilmiş ve bir finans editörü tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için hüküm ve koşullarımıza bakınız.